Tuesday, April 6, 2010

Marja Tiura - ärlig eller ej?

Jag hade före detta inte lagt mycket märke till politikern Marja Tiura, men nu fick hon min uppmärksamhet. Under påsken märkte jag den hetsiga diskussionen över ämnet och hur det kände konstigt att båda sidorna hade totalt motsamma opinioner om samma saken.

Nu tror jag att Marja Tiura har drivit sig in i sådant dödläge att det kan vara svårt att gräva sig tillbaks till ytan. Och allt började när Marja Tiura ville hoppa över till Centern därför att Samlingspartiet inte gav henne en ministerportfölj. Tiura påstår att det var Centern som försökte locka henne över och affärsmannen Arto Merisalo på sin del säger att Tiura tog initiativet. Tiura kom upp med det här påståendena på senaste veckan och ämnet tog omedelbart eld. Tråkigt för Tiura är det att 6 olika människorna kommer ihåg saken på samma sätt som Merisalo. Marja Tiura är därför ensam här och har grävt sig in i ett djupt hål...

Jag sku vara intresserad att höra din opinion om saken! Här har du några länkar till nyheter om saken:

HBL - Yle: Nova lobbade för Tiura
Iltasanomat - Merisalon mielestä tilanne on 6-1 Tiuran tappioksi
Iltasanomat - Arto Merisalo toivoo kokoomusjohtoa esiin Tiura-asiassa
Iltasanomat - Tällainen on skandaalikuningatar Marja Tiura

No comments:

Post a Comment